Bewegen op maat

Misschien is jouw gezondheid wel de reden om meer te bewegen

Mag ik wel terug sporten?

Zal ik het wel kunnen? Ik ben nu al zo snel moe.

Hou ik het wel vol? Vorige keer heb ik ook opgegeven.

En toch ben ik ervan overtuigd dat iedereen dit kan, want iedereen heeft recht op gezond bewegen.

Stapje per stapje. Kleine overwinningen. Telkens opnieuw de motivatie vinden om wat verder te gaan. Fitter worden, gezonder leven, bewuster zijn van wat jou fysisch sterker maakt.​

En de grootte van de stapjes bepalen we samen, volgens jouw agenda, jouw kunnen, jouw achtergrond, jouw wil.

Hoe gaan we te werk?

Een eerste gratis kennismaking is de perfecte basis waaruit we kunnen samenwerken. Bel me, stuur me een berichtje, en ik maak graag tijd voor je vrij. Tijdens een gesprek komen we te weten wat we van elkaar kunnen verwachten.

 

Er is de mogelijkheid om ook jouw arts hierbij te betrekken.

Of misschien bepaalt jouw gezondheid dat we beter nog wat wachten om eraan te beginnen.

Boek nu al die eerste afspraak!

 

Het is de bedoeling om tijdens een start-up-traject eerst te bepalen waar je momenteel staat. Welke groeimarge is er? Wat zijn jouw doelen? Wat is jouw motivatie? 

Jouw huidig beweegdagboek is onze opstart, en dit wordt aangepast zodat bewegen op een gezonde manier een haalbare doelstelling wordt. Wekelijks kunnen we hiervoor afspreken tijdens een individuele opvolging, zowel online of offline, of zelfs aan huis. Aan jou de keuze.

We kunnen verder werken naar wat "de basis van bewegen" is (core-training, stabilisatie, lenigheid, coördinatie), want een goede basis leidt tot een beter resultaat. 

In dit traject kunnen we een eerste focus leggen op gedragsverandering. Jouw gedrag zal bepalen of je het zal volhouden.

Maar we gaan vooral kleine stapjes zetten, met kleine overwinningen die zullen volgen. Want deze zullen jouw telkens opnieuw de motivatie geven om verder te werken en vol te houden.

 

Tijdens het move-up-traject gaan we daarop verder. We weten ondertussen waar de knelpunten liggen en waar we concreter naar toe willen. Misschien wordt bewegen vervangen door sporten en worden we niet alleen gezonder maar ook fitter. 

Een nieuw beweegdagboek wordt op maat gemaakt, volgens jouw kunnen, jouw agenda, jouw gezinsleven,...

En ja, je zal dit volhouden, daar zorg ik wel voor.

Ik geef je nog meer informatie over hoe ons lichaam reageert op actief bewegen. Niet alleen krijg je minder last van vermoeidheid, of ben je al een kilootje kwijt, ook jouw metabolisme zal anders beginnen werken, jouw lichaamssamenstelling zal zich aanpassen, jouw fysieke leeftijd zal lager liggen. Al deze gegevens kunnen we samen zien evolueren.

 

Als slot gaan we samen voor het stay-up-traject. Daar leer ik je hoe je het ook alleen kan volhouden, hoe je een eigen plan kan opmaken, hoe je opnieuw kan starten na een tegenslag. Ik laat je weten hoe je conditie, kracht, snelheid kan opbouwen en waar jouw limieten liggen. 

We kijken ook naar jouw voedingsdagboek, want ook voeding is een gemene deler van jouw probleem. 

Via workshops, groepslesjes kan je mensen leren kennen die met dezelfde limieten worstelen. 

En misschien kunnen we vanaf nu wel kijken naar een specifieke uitdaging. Want misschien is deze uitdaging nu wel haalbaar.

En bel me als je nog vragen hebt, praten kan veel duidelijk maken.

 

Ulla Lust      0491/734204      lust.ulla@gmail.com

Meer tips over gezond bewegen?

  • Grijs Facebook Icon
  • Gray Instagram Icon