BEWEGEN
NA KANKER

​​Het is wetenschappelijk  bewezen dat bewegen een positief effect heeft op onze gezondheid. Fysieke activiteiten houden ons fit en sterk. 

En ja, dit kan al van bij de diagnose. Better in, better out. Maar ook tijdens de behandeling kan bewegen een positief effect hebben op jouw genezingsproces. Je zal minder bijwerkingen ervaren en de behandeling beter doorstaan.

Je krijgt terug vertrouwen in je (aangepast) lichaam. Je uithoudingsvermogen gaat erop vooruit, je krijgt meer kracht en zorgt voor een betere stabiliteit en mobiliteit. 

Zie het als jouw persoonlijke quality of life.

Maar bewegen en sporten ondersteunt ons ook mentaal. Het verkleint het risico op het krijgen van een depressie. Wanneer je gaat sporten kan je beter omgaan met jouw angsten en stress.

Algemeen kunnen we besluiten dat onze algemene gezondheid erop vooruitgaat.  Risico's op de meeste chronische ziektes, zoals cardiovasculaire problemen, diabetes type II, overgewicht,... liggen bij een actief persoon een stuk lager liggen.

Kortom, bewegen is het beste medicijn zonder negatieve bijwerkingen.

(en zonder een moeilijk op te plooien bijsluiter) 

Bewegen bij kanker (3).png

Het Nieuwsblad

ulla-34.jpg

Fotografie Bienne

Bewegen geeft je energie.

Sta er niet te lang bij stil, want iedere stap telt.

Daarom #durftestarten. 

Ga voor die gezondheidsinvestering